• Your Body Coach

Mealprepping

Geen tijd om gezond te koken? Mealprepping to the rescue!


Mealpreppen wil zeggen dat je op voorhand je maaltijden bereidt zodat je eten klaar hebt staan voor meerdere dagen. Ideaal als je een drukbezet persoon bent. Dit kan voor zowel ontbijt, lunch als avondeten.


Dankzij onderstaand stappenplan is mealprepping easypeasy.


1) Maak een weekplanning van je maaltijden. 2) Kijk welke ingrediënten je niet hebt en schrijf deze op je boodschappenlijstje (en ga langs de winkel natuurlijk!) 3) Trek wat tijd uit om te koken (zondag is mijn favoriete mealprepmoment!) 4) Maak eerst de gerechten die het langste duren. Snij hiervan alle ingrediënten. 5) Zodra je aan de langstdurende gerechten begonnen bent, doe je je mise-en-place voor de andere gerechten.

6) Als een gerecht klaar is, vul je tupperware doosjes. 7) Laat alles eerst afkoelen vooraleer je het in de frigo zet of invriest.

Om mealprepping nog easierpeasier te maken, kan je grotere maaltijden koken door de week en de leftovers achteraf invriezen. Doe je dit regelmatig, bespaar je je op drukke momenten alvast kookwerk.


22 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven